Hussein Tai

Tilknyttet fil:    værkliste (474 Kb)
Udstillingen åbnes af foreningens formand, Ole Skov Thomassen.

"Først og fremmest har jeg fornøjelsen af at byde jer alle sammen rigtig hjertelig velkommen til denne udstilling, som vi er glade for at kunne præsentere for jer.’

Hussein Tai arbejder for tiden i London og kunne derfor ikke selv være til stede, men han har bedt mig holde åbningstalen, så dette bliver en kombineret velkomst og åbningstale...."

Mere: læs hele talen herunder
Tilknyttet fil:    hele talen her (43 Kb)
Hussein Tai kunne ikke selv være til stede ved fernisseringen, da han arbejdede i Irland, men til gengæld deltog han i et aftenarrangement, hvor han viste rundt i udstillingen, og hvor kunstforeningen var vært ved et lille glas.
Arrangementet fandt sted torsdag den 6. marts klokken 19.30
En meget velbesøgt aften med Hussein Tai, hvor Hussein fortalte om sin irakiske baggrund og hvordan både Danmark (hans nye land) og hans hjemland, Irak spiller en væsentlig rolle i hans billeder, og hvor begge ofte er skildret i samme værk: De irakiske landskaber kombineret med den danske natur – eksempelvis i Husseins ”marskbilleder”.